ربات فروشگاهی روبیکا

با پیشرفت تکنولوژی اکثر فروشگاه ها علاوه بر فروش حضوری به فروش آنلاین هم رو آورده اند. حتی بعضی از آنها به دلیل نداشتن مغازه یا مکان مناسب برای فروش، فقط به صورت آنلاین کار می کنند. فروش آنلاین مزایا و معایبی دارد. مثلا اینکه چطور مشتری کافی را جذب کنیم؟ با حقوق ماهیانه ادمین چگونه پرداخت شود؟ استفاده از ربات های فروشگاهی شما را چند پله به جلو می اندازد و مهم ترین ویژگی آن، این است که دیگر به ادمین احتیاج نخواهید داشت. این ربات برای هر کسب و کاری که فکرش را بکنید مفید است.

ورود ورود با گوگل ایجاد فروشگاه جدید

ربات فروشگاهی روبیکا چیست؟

این ربات در سه پیام رسان روبیکا، بله و تلگرام قابل استفاده است و شما باید به این توجه کنید که در کدام پیام رسان مشتری های بیشتری می توانید داشته باشید. استفاده از ربات در هر سه پیام رسان می تواند نتیجه بهتری را به همراه داشته باشد. ربات فروشگاهی روبیکا، واسطه ای میان شما فروشگاه و مشتریان است که می تواند از طریق کانال فروشگاه در روبیکا، مشتریان را به سمت خود جذب کند. وصل شدن ربات به درگاه پرداخت ایمنی آن را تضمین میکند و تا صاحب فروشگاه از طریق ربات رسید پرداخت مشتری را تایید نکند؛ سفارش نهایی نخواهد شد.

امکانات ربات فروشگاهی روبیکا

امکانات و آپشن های ربات فروشگاهی روبیکا آنقدر زیاد است که شما را غرق در خودش می کند. در ادامه به چند مورد از مهم ترین امکانات این ربات اشاره خواهیم کرد.

امکان پرداخت به چند شیوه مختلف

برای پرداخت به سه شیوه مختلف می توانید در ربات اقدام کنید.

زمان بندی محدود برای پرداخت

جالب است بدانید با استفاده از ربات، زمان پرداخت مشتری محدود خواهد شد چون اگر زیاد طول بکشد ممکن است موجودی کالا به اتمام برسد. اینکه مدت پرداخت چند دقیقه باشد به اراده فروشنده بستگی دارد که می تواند آن را در ربات مشخص کند. اما زمان تعیین شده در خود ربات ۳۰ دقیقه است که می توان آن را تغییر داد.

نظم دادن به محصولات و مدیریت آنها

ربات فروشگاهی روبیکا یا حتی تلگرام در واقع مدیر فروشگاه شما است و با استفاده از آن خیالتان از مدیریت محصولات راحت می شود. وقتی تنوع محصولات زیاد باشد یک گزینه در ربات فعال خواهد شد به طوری که شما باید محصولات را در فایل اکسل ربات وارد کنید و سپس همه آنها وارد ربات خواهند شد و ربات فروشگاهی به دسته بندی می پردازد. تا مشتریان با چند کلیک ساده محصول مورد نظرشان را در کمترین فرصت پیدا کرده و سفارش دهند.

تخفیف ها برای همکار و مشتری

ربات گزینه ای دارد که می تواند مشخص کند شخص خریدار از هم صنف های شما است یا یک مشتری ساده است و فروشنده می تواند در لیست مشتریان این موضوع را مشاهده کند تا به میل خود به صورت درصدی یا تومانی به مشتری تخفیف دهد. اگر کلی فروش باشید این امکان ربات به شدت برای شما استفاده خواهد شد. علاوه بر آن می توان کد تخفیفی را در نظر گرفت تا به مناسبت های مختلف برای مشتریان فرستاده شود. با این کار جذب مشتری هم انجام می شود.

ارسال گروهی پیام به مشتریان

قابلیت دیگری که ربات دارد؛ امکان ارسال پیام گروهی به مشتریان است به طوری که دیگر نیازی به ارسال کردن پیام توسط فروشنده نیست. فروشنده می تواند با فعال کردن این بخش اخبار مختلف را به صورت پیام برای مشتریان ارسال کند. این امکان برای وقت هایی که فروشگاه جنس جدید آورده یا برای مناسب های خاص تخفیف گذاشته به شدت استفاده می شود.

دسته بندی کالاها

مهم ترین چیزی که یک فروشگاه به آن احتیاج دارد دسته بندی درست محصولات است تا مشتری گیج نشود و در کمترین زمان ممکن بتواند خرید خود را انجام دهد. مثلا اگر صاحب یک لباس فروشی باشید، می توانید اجناس خود را به دسته های مختلفی مثل لباس مردانه، لباس زنانه یا لباس کودک دسته بندی کنید.

منو ساز

بخش منو ساز، ارتباط دهنده کالا ها به یکدیگر است. صاحب فروشگاه می تواند با ایجاد هر چند تا منوساز کالاها را به یکدیگر ارتباط داده و دسته بندی های زیاد و متنوع فروشگاه را مدیریت کند.

چرا باید از ربات فروشگاهی استفاده کنیم؟

مزایای زیاد ربات فروشگاهی روبیکا، کسب و کارها را قانع می کند تا از آن استفاده کنند. این ربات در ذخیره زمان مشتری بسیار موثر است و مشتری علاوه بر ذخیره زمان، در هر ساعت از شبانه روز با استفاده از ربات فروشگاهی می تواند سفارش خود را ثبت کند. صاحب فروشگاه هر تعداد کالایی را که داشته باشد می تواند در ربات ثبت کند و هیچ محدودیتی برای دسته بندی و تعداد وجود ندارد. استفاده آسان از ربات و پشتیبانی که برای آن وجود دارد؛ کار را بسیار آسان تر از استخدام ادمین کرده و با این کار یک ادمین همه کاره و شبانه روزی خواهید داشت.

چطور باید ربات را راه اندازی کرد؟

راه اندازی ربات فروشگاهی روبیکا هم درست مثل استفاده از آن، کار راحتی است. قبل از هرچیزی باید یک حساب کاربری در روبیکا داشته باشید و در قسمت ذره بین عبارت @botfather را جست و جو کرده و وارد آن شوید. بعد از ورود به بات فادر، ربات به شما مرحله به مرحله توضیح میدهد که چگونه باید یک ربات بسازید و آن را به فروشگاه خود وصل کنید. اگر در ساختن اکانت دچار مشکل شدید یا به هر دلیلی نتوانستید این کار را انجام دهید؛ با پشتیبان آپ مارکت در ارتباط باشید تا این کار را برایتان انجام دهد.